آرشیو دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۸۰۸۱
سیاسی
۳

دریادار تنگسیری:هیچ ناو بیگانه ای در آب های ایران نیست

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: هیچ گونه ناو بیگانه ای در 24 مایلی آب های ایران نیست، ما براساس دفاع قدرتمندانه در نیروی دریایی گام برمی داریم.

دریادار علیرضا تنگسیری در حاشیه رونمایی از شبیه ساز شناور تندرو در مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در اصفهان مبنی بر بیان تحلیل و تبیین قدرت بازدارندگی نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس اظهار کرد: امروز با توکل بر خدا و تکیه بر توان داخلی و اعتماد به قدرت جوانان به نقطه ای از قدرت رسیده ایم که هیچ کس فکر کوچک ترین تعرضی را به مرزهای آبی ایران نمی کند.

وی افزود: در مبحث قدرت بازدارندگی نیروی دریایی سپاه، همین بس که دشمنان کوچکترین خیال تعرضی را به مرزهای آبی ایران در سر ندارند، ما دفاع را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و به دنبال جنگ و جنگ طلبی نیستیم، اما در صورت کوچک ترین تعرضی جواب کوبنده ای خواهیم داد.وی به توان بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی سپاه اشاره و بیان کرد: توان بازدارندگی و قدرت دفاعی ما به سطحی رسیده است که خیال و جرات حمله نظامی را از مخیله دشمن محو کرده است.

وی گفت: این سطح از بازدارندگی موضوعی است که مطلوب ترین هدف نیروهای مسلح در همه کشورها بوده، اما عملا برای بسیاری از آنها در حد یک رویا و آرزوی دست نیافتنی باقی مانده است.

تنگسیری بیان کرد: ایجاد این توانمندی، حفظ آمادگی و به روز نگهداشتن قدرت نظامی در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبری است.

وی ادامه داد: حضور ناوهای بیگانگان در خلیج فارس، پیام دوستی و محبت را برای ملت و نظام ایران به همراه ندارد، حضور خشن ناوهای بیگانه در منطقه به نوعی به ضرر کشورهای منطقه و ایران است، برهمین اساس همواره اعلام کرده ایم که با اقتدار امنیت منطقه را با همکاری کشورهای دوست و برادر خود در حاشیه خلیج فارس برقرار می کنیم.