آرشیو دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۴
صفحه آخر
۲۰
از دور از نزدیک

شکارچی 13 ساله روباه

افراد ساکن در امتداد رشته کوه های آلتای در غرب مغولستان تنها افرادی در دنیا هستند که روش منحصربه فردی در شکار روباه دارند. آنها برای این کار، عقاب های طلایی را رام کرده و آموزش داده و سپس با کمک این پرنده های عظیم الجثه روباه ها را شکار می کنند. اکنون فقط 400 شکارچی در این منطقه قرار دارند و سعی می کنند این روش را به فرزندان خود نیز بیاموزند.

یکی از این فرزندان، دختری سیزده ساله به نام آشون پال است که تبحر فراوانی در این زمینه دارد. آشون در هر زمستان و زمانی که سرمای هوا بیش از 40 درجه زیر صفر است، همراه بزرگ ترهای خود به شکار می رود. پس از شناسایی روباه، شکارچیان عقاب را رها کرده و این پرنده نیز با زیرکی این حیوان را شکار می کند./ Magazin B.B.C

اشتهای فراوان بزرگ ترین خرگوش دنیا

دراس که با 25 کیلوگرم، عنوان چاق ترین و بزرگ ترین خرگوش دنیا را به خود اختصاص داده، اشتهای فراوانش در خوردن سبزیجات، خرج زیادی روی دست صاحبش می گذارد. آن طور که آنت ریچارد شصت و دو ساله و اهل منطقه ورچستر انگلیس می گوید، این خرگوش روزانه حدود 12 هویج می خورد که این رقم در طول سال نزدیک به 4000 عدد می شود. البته آنت می گوید اگر جلوی خرگوش اش را نگیرد میزان غذای روزانه این حیوان بسیار بیشتر از این میزان خواهد شد. آن طور که خودش تخمین زده او سالانه نزدیک به 2500یورو خرج خوراک این حیوان عظیم الجثه خانگی می کند.