آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۶
شهرستان ها
۷

پای صحبت مردم

نبود پزشک متخصص

شهرستان جاسک با داشتن 70 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان است و از نظر امکانات بهداشتی بسیار ضعیف است. مردم جاسک به علت نداشتن پزشک متخصص در بخش های ارتوپدی و رادیولوژی و سونوگرافی به بندرعباس مراجعه می کنند و هزینه های زیادی متحمل می شوند.

جمعی از مردم جاسک با مراجعه به خبرنگار ما از وزیر بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان درخواست کردند پزشک متخصص ارتوپدی، رادیولوژی و سونوگرافی در این شهرستان مستقر کنند.

جاسک- خبرنگار کیهان

چشم انتظار دریافت کمک دولت

بارش برف سنگین در زمستان سال گذشته خسارت زیادی به ساکنان غرب استان مازندران به ویژه کشاورزان، باغداران و روستاییان وارد کرد. دولت متعهد شد که خسارت وارده را جبران کند. اما پس از گذشت ماه ها از این ماجرا مردم همچنان منتظر تحقق وعده دولت هستند. تعدادی از ساکنان این منطقه به خبرنگار ما گفتند که بارش برف در غرب استان مازندران خسارت زیادی به ما وارد کرده به گونه ای که زندگی ما در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. آنان از دولت خواستند که در سریع ترین وقت ممکن نسبت به پرداخت خسارت وارده اقدام کنند.

تنکابن- خبرنگار کیهان

درختان خطرآفرین در بابل

درختان کهنسال در خیابان های اصلی بابل که در گذشته های دور در جاده های خارج از شهر قرار داشتند، امروزه به دلیل توسعه شهر در داخل بابل قرار دارند. این درختان به خاطر پوسیدگی و پوکی تنه و شاخه ها برای شهروندان خطرآفرین شده اند. وقتی که بادهای شدید بابل را درمی نوردند و باران نیز به کمک آن می آید، خطر شکستن درختان پیر افزایش می یابد مثلاطی سال گذشته و اوائل امسال 10 خودرو به دلیل شکستن درختان دچار آسیب شده اند. البته این حوادث تلفات جانی در پی نداشته اما خسارت های مالی به شهروندان وارد کرده است.

جای دارد شهرداری و شورای شهر بابل به اصلاح این درختان و کاشت نهال زیتون و نارنج به جای آنها اقدام کنند تا جان و مال شهروندان در ایمنی بیشتری بسر برند.

بابل- خبرنگار کیهان