آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۱۳۰۰
اجتماعی
۴
آوای شهر

آغاز هفته با کرایه های جدید

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران از افزایش قیمت کرایه ها از ابتدای هفته آینده خبر داد. ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با توجه به اینکه پایان هفته جاری به عنوان زمان اعلام شده برای تعیین قیمت سایر حامل های انرژی از جمله بنزین مشخص شده است، از ابتدای هفته آینده افزایش قیمت کرایه ها براساس قیمت های مشخص شده انجام می شود. به گفته وی، تاکنون به دلیل درخواست دولت از شهرداری به منظور اجرای فاز دوم هدفمندی گرانی کرایه ها به تعویق افتاد.

رکورد تولید زباله در پایتخت شکست

هر شهروند تهرانی روزانه 900گرم زباله تولید می کند. علی محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این باره به تسنیم گفت: هر شهروند تهرانی روزانه 900گرم زباله تولید می کند که این رقم در روزهای پایانی سال به یک کیلوگرم نیز افزایش می یابد. وی افزود: این در حالی است که میزان تولید زباله در کشورهای توسعه یافته کمتر از 350گرم است، در واقع تهرانی ها 3برابر شهروندان شهرهای بزرگ جهان زباله تولید می کنند.

شمارش معکوس برای افتتاح تونل امیرکبیر

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از آماده شدن تونل امیرکبیر جهت بهره برداری خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، مازیار حسینی در جریان بازدید از پروژه تونل امیرکبیر، گفت: شاخه بلند تونل امیرکبیر حدود 2/7 کیلومتر طول دارد و در مجموع حدود 1/7 کیلومتر کار زیرزمینی در این پروژه به انجام رسیده و طرح با هزینه ای کمتر از 200 میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است. وی خاطرنشان کرد: بزودی و با بهره برداری از تونل امیرکبیر، شاخه شمالی تونل و نیز دسترسی به خیابان 17 شهریور از طریق شاخه جنوبی زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.

ابتلای روزانه 4 تهرانی به ام اس

بنابر آمار روزانه به طور متوسط 4 نفر در شهر تهران به عارضه ام اس مبتلامی شوند. به گزارش «وطن امروز»، حسین کاکاوند رئیس کمیته مشارکت های مردمی انجمن ام اس ایران با بیان این مطلب گفت: شیوع و افزایش عارضه ام اس در سطح جهان و بویژه کشور ایران که بنابر آمار روزانه به طور متوسط 4 نفر در شهر تهران به این عارضه مبتلامی شوند، توجهات ویژه ای را در سطوح بین المللی به خود جلب کرده است.