آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۱۹۹۹
حوادث
۱۲

پنج قاره

واکنش خانواده مسافران هواپیمای مالزیایی به پیشنهاد دولت

ایرنا: پیشنهاد مالزی برای صدور گواهی مرگ مسافران پرواز ام.اچ370 با توجه به اینکه تاکنون مدرکی دال بر سقوط این هواپیمای بویینگ777 به دست نیامده است با واکنش خانواده مسافران مواجه شد. مالزی بر اساس داده های ماهواره ای می گوید این هواپیما به احتمال زیاد در جایی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. این در حالی است که برخی رسانه ها به نقل از یکی از اعضای تیم بین المللی جست وجوی پرواز ام.اچ370 سناریوی جدیدی را نیز مبنی بر فرود هواپیما مطرح کرده اند.

قتل متهم در دادگاه

واحد مرکزی خبر: فردی تبهکار که برای محاکمه در دادگاه فدرال شهر سالت لیک سیتی آمریکا حضور یافته بود پس از حمله به شاهد به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شد. متهم 25ساله که در زمان حادثه دستبند نداشت با وسیله ای که به نظر می رسید خودکار یا مداد است به طرف شاهد یورش برد و افسران پلیس را که در دادگاه حضور داشتند بر آن داشت تا به سوی او شلیک کنند. اف بی آی بعدا اعلام کرد متهم که از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفته بود، در یکی از بیمارستان های محلی جان باخت.

توقیف 18تن حشیش

فرانس پرس: کشتی حامل 18تن حشیش در جنوب اسپانیا با هفت نفر خدمه توقیف شد. گمرک اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد این کشتی قصد داشت از بازرسی های گمرکی فرار کند. این کشتی که محموله خود را در دارالبیضاء بار زده بود، توسط دو فروند قایق تندرو گمرک اسپانیا رهگیری شد و قایق های تندرو گمرک بعد از اینکه پی بردند خدمه کشتی قصد دارند با مانوری کشتی را غرق کنند، به کشتی دستور دادند به سوی آلمریا حرکت کند. در آلمریا کشتی مورد بازرسی قرار گرفت و مقامات در آن شمار زیادی بسته های بزرگ حشیش کشف کردند که مقدار آن نزدیک به 18تن بود.

تلفات کشتی غرق شده به 150 نفر رسید

شینهوا: صدها غواص در کره جنوبی با حضور در محل غرق شدن کشتی مسافربری، تاکنون اجساد 150نفر از سرنشینان این کشتی را پیدا کرده اند. 152نفر همچنان ناپدید هستند و تعداد نجات یافتگان 174نفر اعلام شده است. وضعیت نامناسب دریا و جریان شدید آب موجب شده عملیات جست وجو به طور مداوم متوقف و مجددا آغاز شود.