آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۱۹۹۹
ورزش
۱۳

فوتبال

تقدیر مجلس از وزارت ورزش برای شفاف سازی قراردادهای فوتبالیست ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رییس جمهور از اقدام وزارت ورزش وجوانان برای شفاف سازی قراردادهای فوتبال و جلوگیری از دلال بازی تقدیر کردند. به گزارش ایسنا، این نامه که به امضای 153نفر از نمایندگان رسیده به شرح زیر است: «بدینوسیله ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اقدام اخیر وزارت ورزش وجوانان بر شفاف سازی قراردادهای فوتبال و تاکید بر عدم ارتزاق ورزش حرفه ای از بودجه کل کشور به استناد تبصره ذیل ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه در جلوگیری از دلال بازی در قراردادهای بازیکنان که باعث انزجار اهالی ورزش و مردم ورزش دوست نسبت به این موضوع گردیده است، تقدیر و تشکر می نماییم.»

ورود وزارت ورزش به قراردادها

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش وجوانان دیروز در جلسه ای سه ساعته با مهدی تاج، رییس سازمان لیگ فوتبال به بررسی برخی مفاد آیین نامه جدید سازمان لیگ پرداخت. به گزارش مهر، در جلسه امیررضا خادم با مهدی تاج، رییس سازمان لیگ با ارایه تغییرات جدید آیین نامه سازمان لیگ با معاون حقوقی وزارت ورزش وجوانان تبادل نظر کرد. بررسی متوسط سن بازیکنان برای بستن قرارداد، سقف هزینه باشگاه های فوتبال و همین طور مدت قراردادها از جمله موارد مطرح شده در نشست سه ساعته بود.

5 جلسه محرومیت برای بازیکن خبرساز یاسوجی

بازیکن شهرداری یاسوج که با انجام یک حرکت عجیب و جلوگیری از گل شدن ضربه حریف در شرایطی که بازیکن ذخیره بود و به سوژه رسانه های جهانی و داخلی تبدیل شده بود پنج جلسه محروم شد. بنا بر اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم های نساجی مازندران و شهرداری یاسوج از سری رقابت های لیگ دسته اول 19 فروردین ماه در حالی برگزار شد که از سوی مجید نجاتی تخلفاتی مبنی بر ورود غیرمجاز به زمین مسابقه و جلوگیری از موقعیت آشکار گل که منجر به اخراج وی شد، صورت گرفت.