آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
سیاسی
۲

درخواست آیت الله مکارم از بخش خصوصی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از بخش خصوصی خواست تا در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به دولت کمک کند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای اتاق بازرگانی ایران، با تاکید بر این که کشور از ظرفیت سرمایه گذاری عظیمی برخوردار است، تصریح کرد: کشور می تواند بدون نفت نیز زندگی کند و اکنون باتلاق یارانه ها درست شده است که خدا می داند چه بر سر ملت و کشور می آورد.

وی با اشاره به این که برخی می گویند مردم به حرف علما گوش نکرده اند و از دریافت یارانه انصراف ندادند، ابراز کرد: بالاخره نیمی از جامعه که به یارانه نیاز دارند و آنها به حرف ما گوش کردند و انصراف ندادند؛ حداقل آنهایی که به حرف ما گوش دادند را نیز بگویید.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که مشکلات اقتصادی کشور به عقیده من علل زیادی دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که صدای اتاق بازرگانی در کشور بلند نیست و حضور در صحنه ندارد.

مکارم شیرازی با ابراز تاسف از این که فرهنگی در دولت ها حاکم است که نباید چیزی را از دست بدهند، گفت: دولت خیال می کند عظمتش بر این است که همه امور را در دست داشته باشد، در حالی که در اروپا همه امور و مسائل در اختیار مردم است و این فرهنگ دولتی باید اصلاح شود.

مکارم شیرازی با تاکید بر این که دولت ها چوب لای چرخ سرمایه گذاران می گذارند و مثل این که بخش خصوصی را از خودشان نمی دانند، ابراز کرد: دولت ها متاسفانه با بخش خصوصی همکاری نمی کنند و هر دو طرف باید همکاری کنند تا رونق اقتصادی شکل بگیرد.این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید اصلاح شود؛ زیرا برخی افراد خیال می کنند اگر پولی برای ثروتمندان حاصل می شود مشکل دارد، در حالی که این پول بیرون از کشور نمی رود و مالیاتش نیز پرداخته می شود و اشتغال و تولید را نیز رونق می دهد.