آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
جهان
۶

تظاهرات هزاران اسپانیایی علیه ریاضت های اقتصادی

هزاران نفر از مردم مادرید که در چهار دسته سفید، سبز، نارنجی و قرمز که نشانه های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، خدمات اجتماعی و محققان است گرد هم آمدند و شنبه شب علیه ریاضت های اقتصادی دولت اسپانیا تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان حرکت خود را از میدان آتوچا واقع در جنوب پایتخت آغاز و پس از پیمودن خیابان های مرکزی شهر، اعتراضشان را در میدان سول و خواندن یک بیانیه مشترک پایان دادند. معترضان شعارهایی نظیر «ریاضت ها نه»، «بدون علم، آینده وجود ندارد»، «با بهداشت و درمان بازی نکنیم» و «مبارزه پایان نیافته» سردادند و در حالی که از مقابل وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و برابری عبور می کردند، شروع به هو کردن وزارت کرده و فریاد «این وزارت برابری نیست» را سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنین در مسیر خود از مقابل وزارت علوم و آموزش و پرورش عبور کردند و پس از رسیدن به این مکان با خواندن مطلبی، نسبت به پیامد های اصلاحات آموزشی هشدار داده و ریاضت ها در بورسیه ها و تضعیف آموزش و پرورش دولتی را مورد انتقاد قرار دادند. تظاهرکنندگان در بیانیه ای هشدار دادند: ما به اعتراضات در خیابان ها برای دفاع از حقوق اجتماعی و کاری ادامه خواهیم داد.