آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
اقتصاد
۴

راه آهن: قیمت بلیت قطارهای مسافربری فعلاگران نمی​شود

مدیرعامل راه آهن ایران گفت: به رغم افزایش قیمت سوخت در اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، قیمت بلیت قطارهای مسافربری افزایش نخواهد یافت.

به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی دیروز در حاشیه اجلاس سه جانبه ایران، ازبکستان و ترکمنستان افزود: حداقل تا تابستان سال جاری هیچ گونه افزایش قیمتی در بخش حمل و نقل مسافربری قطار نخواهیم داشت.وی تاکید کرد: چنانچه هزینه ها افزایش پیدا کند، در این صورت موضوع در هیات مدیره راه آهن ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پورسیدآقایی اضافه کرد: هیچ شرکت مسافربری حق افزایش قیمت بلیت قطارهای خود را ندارد و فقط هیات مدیره راه آهن در این زمینه تصمیم گیری می کند.

افتتاح خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان تا پایان امسال

مدیرعامل راه آهن همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت انتقال بار سه کشور ایران، ازبکستان و ترکمنستان به سه میلیون تن در سال جاری گفت: خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان تا پایان 2014 میلادی به پایان می رسد.وی اظهار کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بر اساس تحقق اهداف برنامه و گسترش همکاری های ریلی سه کشور، این اجلاس سه جانبه برای بررسی نحوه رشد و توسعه ترانزیت بین سه کشور برگزار شد.

پورسیدآقایی ادامه داد: ازبکستان پنبه و کود شیمیایی صادر می کند که این صادرات از ایران گذشته و در پایانه بندرعباس از طریق سیستم حمل و نقل دریایی جابه جا می شود.

وی بیان کرد: قزاقستان نیز منشا صادرات گندم است و در این راستا عبور این کالااز ایران برای صادرات قزاقستان مطلوب است.وی با اشاره به برنامه ریزی برای تخفیف 25 درصدی تعرفه در حمل کود شیمیایی و 30 درصدی در حمل گندم گفت: اکنون مجموع بار ایران و دو کشور ازبکستان و ترکمنستان یک میلیون و 600 هزار تن است که امسال این رقم به سه میلیون تن افزایش می یابد.