آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
اقتصاد
۴

موافقت نامه تجاری 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه امضا می شود

وزارت نیروی ایران و وزارت انرژی روسیه برای مدرنیزاسیون، ساخت نیروگاه و خطوط انتقال برق فشار قوی تا حجم هشت تا ده میلیارد دلار موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان دیروز پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران گفت: ایران و روسیه در صنعت برق دارای تجربه طولانی همکاری هستند و امیدواریم این مذاکرات موجب توسعه همکاری های دو کشور در صنعت آب و برق شود.وی ادامه داد: توافق های ثمربخشی در این مذاکرات صورت گرفت و گروه هایی مشخص شدند تا این مذاکرات را به نتیجه نهایی برسانند.

چیت چیان درخصوص خرید برق ایران از سوی روسیه نیز گفت: در این توافق نامه درخصوص سنگرون کردن شبکه برق سه کشور در زمینه های تبادل برق مذاکراتی انجام شده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز در این خصوص گفت: مذاکرات خوبی در زمینه توسعه روابط تجاری، اقتصادی و انرژی با ایران داشتیم و طرح های مشخصی در زمینه ساخت نیروگاه مشخص شد. وی ادامه داد: اولین موضوع اتصال شبکه برق روسیه و آذربایجان به ایران بود که باید طرح فنی برای آن تهیه شود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: در این مذاکرات مقرر شد تا حجم 500 مگاوات برق به ایران تحویل داده شود که پیش نویس این موافقت نامه میان سه کشور در حال تهیه شدن است.

نواک گفت: در مورد مدرنیزاسیون و ساخت نیروگاه های ایران و خطوط انتقال برق فشار قوی گروه های کاری مشخصی تعیین شد تا ظرف یک ماه آینده امور فنی مورد نیاز را تهیه کنند.