آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
ورزش
۱۸

اشتباهات مرگبار لیورپولی ها در آنفیلد

نوار شکست ناپذیری لیورپول پس از 16 مسابقه پاره شد؛ آن هم در حساس ترین بازی که پیروزی در آن می توانست به رویای بیست و چهار ساله هواداران لیورپولی برای قهرمانی در لیگ برتر رنگ واقعیت ببخشد.

لیورپول در حضور هواداران خودی در آنفیلد با دو گل مغلوب چلسی شد تا سرنوشت قهرمانی از دستانش خارج شود. این شکست در حالی به پای شاگردان برندان راجرز نوشته شد که هر دو گل چلسی روی اشتباهات فاحش بازیکنان لیورپول به ثمر رسید. دو اشتباه در دقایق پایانی هر دو نیمه.

اولین اشتباه را کاپیتان استیون جرارد مرتکب شد. او که نقشی انکارناپذیر در نتایج خیره کننده لیورپول داشت، درست در حساس ترین بازی توپ از زیر پایش در رفت تا دمبا در موقعیت تک به تک در دقیقه 45 گل نخست چلسی را به ثمر برساند.

این گل غیرمنتظره باعث شد بازی در نیمه دوم یکطرفه تر از نیمه اول دنبال شود. دفاع اتوبوسی مردان خوزه مورینیو و حملات احساسی لیورپولی ها همه آن چیزی بود که در نیمه دوم شاهد بودیم. در این میان موقعیت های زیادی هم نصیب قرمزها شد که شوارتزر، دروازه بان چهل و یک ساله و استرالیایی چلسی یک تنه جلوی بسیاری از آنها ایستاد. اما این پایان کار نبود. درست در وقت های اضافه نیمه دوم بار دیگر یک پاس اشتباه از لیورپولی ها دو مهاجم چلسی را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار داد تا ویلیان روی پاس تورس، این بار دروازه خالی را باز کند.

با این نتیجه لیورپول در امتیاز 80 باقی ماند و چلسی در فاصله دو هفته تا پایان لیگ برتر 78 امتیازی شد. البته لیورپولی ها حالاباید نگران منچسترسیتی باشند، تیمی که بدون احتساب بازی شب گذشته اش، با دو بازی کمتر و 74 امتیاز، می تواند هم امتیاز لیورپول شود.