آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
جامعه
۱۷

مراکز گذری ترک اعتیاد بیشتر می شود

رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مراکز گذری ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تا پایان سال تعداد مراکز دی.آی.سی افزایش پیدا می کند.

همایون هاشمی در گفت وگو با مهر افزود: هم اکنون 120 مرکز ترک اعتیاد گذری در سراسر کشور وجود دارد که تعداد این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 93 و همچنین افزایش بودجه سازمان بهزیستی، قصد داریم این افزایش را در بخش های مختلف اعمال کنیم که یکی از این بخش ها اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: هم اکنون 45 پناهگاه برای پذیرش شبانه معتادان و افراد بی سرپناه در کشور فعال است که البته استان تهران به دلیل جمعیت زیادی که دارد، نسبت به استان های دیگر از مراکز بیشتری برخوردار است.

هاشمی درباره پایگاه های سلامت روان نیز تاکید کرد: در هفت استان، پایگاه های سلامت روان راه اندازی شده که این پایگاه ها درباره آگاه سازی عمومی و پیشگیری از اعتیاد و همچنین مهارت های زندگی، آموزش های لازم را به افراد می دهد و در صورت موفقیت آمیز بودن، این پایگاه ها در همه استان ها راه اندازی خواهد شد.

هاشمی در مورد قانون حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: این قانون پس از اعمال بازنگری و همچنین گنجاندن مفاد جدیدی به آن برای اجرا آماده شده است و اکنون منتظر مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای آن هستیم. به گفته وی، با اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بخش زیادی از مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

معتادان و خانواده هایشان رایگان بیمه می شوند

در خبری دیگر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از معتادان خواست با مراجعه به سایت بیمه سلامت ایران خود و خانواده شان را تحت پوشش بیمه درمانی رایگان قرار دهند.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی توضیح داد: زندانیان و معتادان نیز مانند دیگر اقشار جامعه می توانند به سایت بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و ثبت نام کنند و خود و خانواده هایشان را تحت پوشش رایگان قرار دهند.

وی درباره داروهای ترک اعتیاد افزود: برخی ازداروهای ترک اعتیاد مانند متادون را که اقلام دارویی محسوب می شوند، تحت پوشش بیمه ای قرار داده ایم و با توجه به گران بودن این داروها طبق روال 70 درصد آن را بیمه پرداخت خواهد کرد.