آرشیو دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۶۰
ایران
۱۵

توقف مبادلات تجاری در مرزهای خسروی و پرویزخان

فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و تعطیلی یک هفته ای ادارات این کشور، مبادلات تجاری و مرزی در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان نیز متوقف می شود.

افشین رضایی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از ساعت 24 شب گذشته تا ساعت 24 پنجشنبه، یازدهم اردیبهشت، هرگونه تردد مسافر و صادرات کالااز مرز خسروی به کشور عراق متوقف است.

به گفته وی، همچنین ممنوعیت تردد مسافر و فعالیت صادرات کالاو ترانزیت سوخت در مرز پرویزخان نیز از ساعت 24 سه شنبه، نهم اردیبهشت تا ساعت 24 پنجشنبه یازدهم اردیبهشت اعمال می شود.

به گزارش ایرنا، رضایی با تاکید بر این که در ایام فوق، هرگونه فعالیت اقتصادی، صادرات کالا، ترانزیت سوخت و تردد مسافر از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به کشور عراق و اقلیم کردستان متوقف است، خاطرنشان کرد: از بامداد جمعه دوازدهم اردیبهشت، فعالیت تجاری و بازرگانی، صادرات کالا، ترانزیت سوخت و تردد مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان از سر گرفته می شود.

روزانه به​طور میانگین بیش از 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای ایرانی از مرز بین المللی پرویزخان و حدود 300 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود.