آرشیو دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۱
خبر
۸

خبر

انتقاد لاریجانی از دولت قبل و سیره منتقدان کنونی

ایسنا: علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، شرایط کشور را شرایطی حساس عنوان کرد و گفت: ما در شرایط عادی قرار نداریم و هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی با مشکلاتی مواجه هستیم. لاریجانی با بیان اینکه وضع مدیریت کشور و بی برنامگی در مدیریت یکی از علل آن بود، تاکید کرد: «بعضی ها هم فکر می کردند صحبت کردن و انتقاد کردن چوب لای چرخ دولت گذاشتن است و همه را به سکوت دعوت می کردند؛ مثلاهمین طرح هدفمند کردن یارانه ها، طرح خوبی بود، ولی چرا این طور اجرا شد که دولت هر ماه کسری داشته باشد و تورم به بار بیاید؟» رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با درست اجرا نکردن یک قانون عوارض متکثری ایجاد کردند، گفت: «پایه پولی کشور صدهزار میلیارد تومان بود؛ اما طرحی مثل مسکن مهر را ایجاد کردند که خود این طرح با اینکه خوب بود تورم شدیدی داشت و بر کسانی که مالک مسکن مهر بودند، فشار آورد. چون خیزی که برداشته شده بود متناسب با قانون نبود.»

یونسی: «شیر و خورشید» در پرچم ایران نماد علی(ع) و حضرت محمد(ص) است

انتخاب نوشت: علی یونسی، دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی شامگاه شنبه در پایان سفر دو روزه اش به شیراز، در یک کنفرانس خبری گفت: عده ای خیال می کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است؛ اما این گونه نیست.

یونسی در ادامه اظهاراتش گفت که شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که «اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»