آرشیو دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۱
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

وزیر ارتباطات: رای کمیته فیلترینگ درباره واتس اپ ناقص است

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اجرای فیلترینگ سرویس واتس اپ گفت: این موضوع در یکی از جلسات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و با توجه به نقصان شرایط رای گیری در جمع بندی نهایی، در جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهوری مطرح شد.

محمود واعظی در ادامه افزود: براساس نظر رئیس جمهوری موضوعات مرتبط با شبکه های اجتماعی قبل از هر اقدامی در کمیسیون های تخصصی شورای عالی فضای مجازی بررسی خواهد شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: براساس نظر رئیس جمهوری مقرر شد قبل از هر اقدام، موضوعات شبکه های اجتماعی در کمیسیون های تخصصی شورای عالی فضای مجازی مطرح و پس از بررسی پیشنهادهای اجرایی برای تصمیم گیری به این شورا اعلام شود.

اواخر هفته گذشته دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از تصویب مسدود کردن شبکه اجتماعی واتس اپ خبر داد و گفت: زمان اجرایی شدن این مصوبه هنوز مشخص نیست.

چندی قبل نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلتر کردن واتس اپ گفته بود که ما بر این باوریم هیچ یک از شبکه های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می کنند فیلتر شوند؛ مگر اینکه این شبکه ها مضرات دیگر یا بحث مشکلات اخلاقی به دنبال داشته باشند.