آرشیو چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۳
بازار دیجیتال
۲۵

مایکروسافت یک شرکت نیوزیلندی خرید

همکاران سیستم: مایکروسافت اقدام به خرید یک شرکت نیوزیلندی کرده که قادر است نرم افزار ها را بدون بازنویسی کد های آنها با فناوری های پردازش ابری سازگار کند.

به گزارش وب سایت theinquirer، شرکت مایکروسافت شرکت گرین باتون (Greenbutton) را که در زمینه سازگار کردن نرم افزارهای کاربردی با فناوری های پردازش ابری تخصص دارد، خریداری کرده است. مایکروسافت قصد دارد از فناوری ها و تخصص این شرکت برای تقویت بازار خدمات پردازش ابری آزور (Azure) استفاده کند.

مایکروسافت در وبلاگ خود درباره این شرکت گفته است: راهکارهای گرین باتون در صنعت پردازش ابری به خاطر سهولت استفاده مشهور هستند. به کمک راهکارهای این شرکت می توان اپلیکیشن ها را به سرعت و بدون اینکه نیازی به بازنویسی کدهای نرم افزاری آنها باشد، به قابلیت های پردازش ابری مجهز کرد. شرکت گرین باتون نیز در بیانیه ای اعلام کرده است خوشحالیم به اطلاع برسانیم که گرین باتون توسط مایکروسافت خریداری شده است و هم اکنون جزئی از خانواده خدمات پردازش ابری آزور این شرکت است. در این گزارش به جزئیات مالی این معامله اشاره ای نشده است.

خدمات آزور مایکروسافت تا چندی پیش با نام «ویندوز آزور» شناخته می شد، اما این شرکت واژه «ویندوز» را از عنوان آن حذف کرد. به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد با متمایز کردن آزور از ویندوز بر برتری خدمات پردازش ابری تاکید کند.