آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۶۱
اقتصاد
۵

گذر

تولید برخی خودروها متوقف شد

ایسنا: تولید برخی خودروهای داخلی در خردادماه امسال به صفر رسیده است. بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی، تولید خودرو نیسان تیانا در خردادماه امسال با افت صدرصدی از 132 دستگاه در خردادماه پارسال به صفر رسیده است. همچنین در این مدت تولید مگان با افت صد درصدی نسبت به 95 دستگاه در خرداد پارسال به صفر کاهش یافته است. خردادماه امسال تولید سوزوکی گراند ویتارا نیز با کاهش صد درصدی از 84 دستگاه در خردادماه 92 به صفر رسیده است. در این مدت تولید خودرو وولیکس C30 مدل ELITE دنده ای با کاهش

صد درصدی از 52 دستگاه در خردادماه 92 به صفر رسیده است.

وزیر نیرو: سال آینده با کمبود توان برق مواجه خواهیم شد

ایرنا: وزیر نیرو با بیان اینکه سال آینده با کمبود توان برق مواجه خواهیم بود، خواستار به بهره برداری رسیدن طرح های نیمه تمام شرکت آب و نیرو شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حمید چیت چیان در بازدید از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، افزود: برای سال آینده با کمبود توان تولید برق مواجه هستیم و باید تلاش شود تا 450 مگاوات ظرفیت نیروگاهی که در سد رودبار لرستان در حال اجراست، به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: سال آینده سد و نیروگاه سیمره نیز باید با وجود موانع موجود به بهره برداری برسد و 480 مگاوات ظرفیت نیروگاهی آن وارد شبکه برق رسانی شود.

دستور ویژه وزیر اقتصاد برای توقف یک مزایده جنجالی

مهر: پس از انتشار خبر مزایده 9میلیاردتومانی یک کارخانه 200میلیاردتومانی در استان گیلان، وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیرعامل بانک ملی دستور رسیدگی و حل وفصل آن را صادر کرده است. در حالی که قرار بود این مزایده جنجالی 25 تیر در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سنگر از توابع استان گیلان برگزار شود، اما با وجود پاره ای از ابهامات، علی طیب نیا دستور بررسی دقیق این موضوع با حضور علی اصغر یوسف نژاد معاون پارلمانی خود را داده است.