آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
صفحه آخر
۱۲

حمله هوایی ارتش عراق به کاروان تروریست های داعش

نیروی هوایی عراق در حملات مکرر و غافلگیرانه خود به کاروان تروریست ها، حدود 180 تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش العالم، تروریست های داعش پنج شنبه قصد داشتند به پایگاه هوایی «اسپایگر» در استان «صلاح الدین» حمله و آن را تصرف کنند، اما جنگنده های عراقی در این حمله به این کاروان، 32 خودروی متعلق به داعش را منهدم کردند و 158 تروریست را به هلاکت رساندند. به گفته خبرنگار العالم، همه مهاجمان تروریست در این حمله هوایی کشته شدند. حملات هوایی و زمینی ارتش عراق در نزدیکی شهر «طوز خورماتو» و «جرف الصخر» نیز انهدام 13 خودروی داعش و هلاکت بیش از 20 تروریست را در پی داشت.

سرلشکر «قاسم عطا» سخنگوی ارتش عراق مجموع عملیات هوایی ارتش عراق طی پنج شنبه و جمعه را 132 پرواز اعلام کرد. در این حملات، تروریست ها هدف قرار گرفتند.در این میان، یک کاروان تانکرهای حامل نفت تروریست ها نیز توسط عشایر استان «نینوا» منهدم شد.

عشایر تکریت نیز در منطقه «الجبور» دو سرکرده داعش را کشتند. نیروهای امنیتی عراق هم موفق شدند برادر «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش را دستگیر کنند.

اما، تروریست های تکفیری بعثی نیز 100 باب منزل مسکونی مردم را در روستای «الزویله» شمال «تکریت» و 200 باب منزل را نیز در بیجی منهدم کردند. در عراق بعثی ها و تکفیری ها همکاری نزدیکی با هم دارند، به طوری که به نوشته «دیلی تلگراف»، دو معاون نزدیک «ابوبکر البغدادی» بعثی هستند.

سایر رویدادها

* سازمان ملل اعلام کرد، مواد شیمیایی که به تازگی به دست شورشیان داعش در شمال بغداد، افتاده است، خطرناک نیست!

* روسیه از دستیابی داعش به سلاح های شیمیایی ابراز نگرانی کرد.

* نزدیکان «محمود الصرخی» مرجع خودخوانده، از کربلابه اربیل گریختند. حامیان الصرخی اخیرا در کربلابا نیروهای دولتی درگیر شده بودند.