آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
اقتصادی
۴

ابریشمی: دولت 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک اختصاص می دهد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: هیئت دولت 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد رونق در صنایع کوچک سراسر کشور اختصاص خواهد داد.

سیدمحمدعلی سید ابریشمی با اشاره به اینکه 81 هزار واحد صنعتی کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این تعداد 14 هزار واحد صنعتی کوچک طی سالهای اخیر به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج و متوقف شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بر پایه طرح ایجاد رونق در صنایع کوچک این سازمان، هیئت دولت با هدف ایجاد اشتغال پایدار و خروج از رکود برای 40 درصد از این واحدها، مبلغ 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی مجدد اختصاص خواهد داد.

سید ابریشمی افزود: راه اندازی این واحدها برای حدود 112 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 67 هزار واحد صنعتی دیگر نیز پایین تر از ظرفیت اسمی مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید 20 درصدی این واحدها 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی هیئت دولت اختصاص یافت که اجرای پروژه های بهبود در این واحدها منجر به ایجاد 81 هزار شغل جدید خواهد شد.

سیدابریشمی سهم صنایع کوچک از کل صنایع را 92 درصد عنوان کرد و گفت: با اختصاص تسهیلات 100 هزار میلیارد ریالی هیئت وزیران بخش عمده ای از مشکل اشتغال و کاهش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که از دغدغه های اصلی دولت به شمار می رود، رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سهم صنایع کوچک از میزان اشتغال صنعتی کشور را 45 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم ارزش تولیدات این صنایع 17 درصد کل صنایع است.