آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
اخبار کشور
۱۰

آیت الله خاتمی: نظام در خصوص سران فتنه رافت به خرج داده است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با توصیه به کسانی که برای رفع حصر سران فتنه تلاش می کنند، گفت: آنها مشمول رافت نظام قرار گرفتند و نظام اسلامی فقط آمد و رفت و ارتباطات اینها را محدود کرده است اما امکانات و خانه در اختیارشان است.

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه شناسنامه در مورد سران فتنه گفت: آنچه آنها انجام دادند ظلم به یک شخص نبود بلکه ظلم به یک نظام بود و فرصت طلایی 40 میلیونی را که می توانستیم با سرمایه آن بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم، توسط این دو سوزانده شد.

وی با یادآوری 22 کشته در این فتنه و تعداد زیادی جانباز گفت: چه کسانی مسئول این خون ها هستند آنها که بیانیه های آتشین می دادند و مردم را به خیابان می آوردند؛ اینها بغی و محاربه است اما آنها مشمول رافت نظام قرار گرفتند و نظام اسلامی فقط آمد و رفت و ارتباطات اینها را محدود کرده است اما امکانات و خانه در اختیارشان است. البته حصر، حصر است و بهشت نیست اما نظام با رافت با اینان برخورد کرد.

آیت الله خاتمی با توصیه به کسانی که برای رفع حصر تلاش می کنند گفت نصف تلاشتان را بگذارید برای اینکه سران فتنه بگویند بیراهه رفتیم و ضربه به کشور زدیم که قطعا وضعیت عوض می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توصیه به سران فتنه برای گوش دادن شعارهای مردم در 9 دی گفت: ببینید مردم چه حکمی صادر کرده اند و بدانید نظام رافت به خرج داد که شما را حتی به زندان نبرد.

وی فتنه 88 را فاقد تاثیر مستقیم در انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان دانست و گفت: ما به عنوان هیئت رئیسه خبرگان تلاش کردیم که آقای هاشمی را از محدوده فتنه دور نگه داریم خود من التماس ها به ایشان کردم و تذکرات فراوانی به ایشان داده شد که علیه فتنه گران موضع بگیرند و این مقدار تاثیر در نامزد نشدن ایشان (برای ریاست مجلس خبرگان) داشت.