آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
اخبار کشور
۱۰

رئیس مرکز پژوهش های مجلس: مسئولیت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای بر عهده غربی ها است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد، با توجه به حسن نیت و تلاش های طرف ایرانی، تمام مسئولیت آن بر عهده کشورهای غربی است.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نیازمندی های هسته ای کشور و پیام آن به طرف های غربی مذاکره کننده با ایران گفت: پیام سخنان ایشان نسبت به طرف غربی کاملاروشن بود و نکته اساسی در این میان این است که ما اساسا به دنبال مذاکره صرف نیستیم و قصد نداریم آن مذاکرات را به هر نحو یا با هر وضعیتی به ثمر برسانیم. جلالی گفت: ایران از همان ابتدا با حسن نیت و به صورت کاملامنطقی وارد مذاکرات شده است تا نگرانی های احتمالی طرف مقابل را برطرف کند. وی در گفت وگو با فارس افزود: اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، با توجه به حسن نیت و تلاش های طرف ایرانی، تمام مسئولیت آن بر عهده کشورهای غربی است.

در صورت زیاده خواهی غرب، غنی سازی 20درصد را از سر می گیریم

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تاکید رهبر معظم اتقلاب به تامین حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته ای، گفت: اگر 1+5 نیاز هایی چون تامین 190 هزار سو را نپذیرد، ما فورا به عقب بازگشته فعالیت های خود را از سر خواهیم گرفت که مهمترین این فعالیت ها، آغاز غنی سازی 20 درصد است. بروجردی در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس، دولت موظف است 20 هزار مگاوات برق هسته ای از نیروگاه بوشهر بهره برداری کند، تاکید کرد: این مقدار برق هسته ای از نیروگاه بوشهر، نیازمند سانتریفیوژ های قابل توجهی است که باید در مذاکرات لحاظ شود.