آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
اخبار کشور
۱۰

ملاقات خانواده 4 دیپلمات مفقود ایرانی با مقامات عالی لبنانی

خانواده دیپلمات های ربوده شده ایرانی با رئیس مجلس، وزیر دادگستری و قائم مقام وزارت خارجه لبنان دیدارکردند.

به گزارش ایسنا هم زمان با سی و دومین سالروز ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی (سیدمحسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگارمقدم)، هیاتی مرکب از اعضای خانواده چهار عزیز مزبور با حضور در بیروت، همراه با مسئولان سفارت کشورمان با مقامات عالی لبنانی دیدار و درخصوص پرونده مذکور گفت وگو کرد.

هیات مزبور با اشاره به وقوع این رخداد دردناک در خاک لبنان و رنج والدین و سایر بستگان ربوده شدگان، مسئولیت نهادهای لبنانی در پیگیری جدی سرنوشت چهار فرزند برومند ملت ایران را یادآور و درباره چارچوب قانونی و حقوقی این پرونده و پیگیری های صورت گرفته به تبادل نظر پرداخت.

مقامات لبنانی نیز ضمن ابراز همبستگی با خانواده های صبور ربوده شدگان و تایید حق آنها برای اطلاع هرچه سریع تر از سرنوشت عزیزان خویش، قول دادند با نگاه انسانی، این پرونده را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان به عنوان یکی از شخصیت هایی که از زمان ربایش چهار دیپلمات ایرانی نسبت به پیگیری این پرونده اهتمام داشته است، به تشابه ویژه جنبه انسانی پرونده دیپلمات های ربوده شده ایرانی با پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی، اشاره کرد و وعده داد از هرگونه کمک ممکن در جهت مشخص شدن سرنوشت دیپلمات های ربوده شده دریغ نورزد.

سرلشکر اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان نیزدر دیدار با هیئت مزبور گفت:صرفنظر از مباحث سیاسی، به لحاظ قانونی ما موظف به پیگیری جدی چنین پرونده ای هستیم. لذا قول می دهم وزارت دادگستری همکاری کامل و همه جانبه ای در این خصوص داشته باشد.

وفیق رحیمی قائم مقام وزارت خارجه لبنان نیز که در غیاب وزیر خارجه، میزبان خانواده دیپلماتهای ربوده شده بود، اظهار داشت: این پرونده به همان اندازه که برای شما اهمیت دارد، برای ما مهم است و به همین خاطر در سال های گذشته، طی چند نامه به دبیرکل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواستار کمک رسمی به پیگیری سرنوشت عزیزان ربوده شده ایرانی شده ایم.