آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف یک تن و 654 کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

زاهدان - خبرنگار کیهان:

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان وبلوچستان در درگیری با اشرار مسلح یک تن و 654 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح با استفاده از خودروهای تندرو، قصد جابجایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در منطقه کورین زاهدان را دارند، بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

سرتیپ حسین رحیمی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از حدود یک ماه اقدامات گسترده اطلاعاتی، سه دستگاه زانتیا، پژو 405 و تویوتا متعلق به این باند را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: ماموران به خودروهای سوداگران مرگ دستور ایست دادند، که قاچاقچیان بدون توجه به دستور پلیس، با تیراندازی به سمت ماموران اقدام به فرار کردند که با شلیک ماموران، لاستیک خودروهای قاچاقچیان مورد هدف قرار گرفته و سوداگران مرگ پس از طی مسافتی با توجه به تنگ شدن عرصه بر خود، با به جا گذاشتن سه دستگاه خودرو با استفاده از تاریکی شب پا به فرار گذاشتند.

سرتیپ رحیمی خاطرنشان کرد: ماموران در بازدید از خودروهای توقیفی مقدار یک تن و 115 کیلو و 500 گرم تریاک، 19 کیلو و 300 گرم هروئین و 19 کیلو و 600 گرم مرفین به همراه تعدادی سلاح و مهمات کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر نیز از کشف نیم تن تریاک در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ طی عملیات دیگری خبر داد.

سرهنگ علی ملکی آهنگران گفت: ماموران پس از شناسایی و تحت نظر قرار دادن محل تردد قاچاقچیان با آنان درگیر شدند که منجر به متواری شدن قاچاقچیان و به جا گذاشتن خودرو حامل مواد مخدر شد.وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازدید از خودرو قاچاقچیان 500 کیلوگرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح غیرمجاز و مقادیری مهمات مربوطه کشف کردند.