آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
اخبار کشور
۳

پیکر مطهر آیت الله محمدی گیلانی در تهران تشییع و در قم به خاک سپرده شد

مراسم تشییع آیت الله محمدی گیلانی صبح پنجشنبه از مدرسه عالی شهید مطهری با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، دبیر شورای نگهبان و جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری به سمت سرچشمه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) بر پیکر آیت الله محمدی گیلانی نماز اقامه کرد.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت آن مرحوم، روز شنبه 21 تیرماه از ساعت 30/10 تا 30/12 در مسجد ارک تهران برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کیهان از قم پیکر آیت الله محمد محمدی گیلانی عصر پنجشنبه از مسجد امام حسن عسکری تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و در مسجد بالاسر حرم مطهر به خاک سپرده شد. در این مراسم که جمع کثیری از مردم و روحانیان و نیز آیات عظام مدرسی یزدی، مصباح یزدی، عباس محفوظی، حسن ممدوحی، صادق خرازی و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، آیت الله سبحانی بر پیکر مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی نماز اقامه کرد.

مراسم بزرگداشت آن مرحوم پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سبحانی، آیت الله هاشمی شاهرودی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، آیت الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم به بیان گوشه ای از شخصیت مرحوم آیت الله محمدی گیلانی پرداخت و خدمات وی در عرصه های مختلف نظام اسلامی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله محمدی گیلانی را می توان از افراد راسخ و ثابت قدم در راه انقلاب دانست، تصریح کرد: در طول دوره های مختلف و فراز و نشیب ها هیچ تغییری در خط مشی ایشان ایجاد نشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از آیت الله محمدی گیلانی آثاری ارزشمند به یادگار مانده است، اظهار داشت: ایشان در مسائل دینی و فقهی با قلم و نوشتار خود در مسیر یاری کردن دین تلاش کردند.