آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

برزیل - هلند، میزبان به دنبال مرهمی کوچک بر عمیق ترین زخم

تیم های ملی فوتبال برزیل و هلند ساعت 30 دقیقه بامداد روز یکشنبه(به وقت تهران) دیدار رده بندی بیستمین دوره جام جهانی را به قضاوت جمیل حمودی الجزایری در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا برگزار می کنند. دیداری که شاید مرهم کوچکی روی زخم عمیقی باشد که بر دل مردم برزیل نشسته است.

برزیل و هلند در حالی به مصاف یکدیگر می روند که مردم برزیل این بار دیگر باخت را برابر یک تیم دیگر از اروپا تحمل نخواهند کرد. آن ها تنها چیزی که از تیم در هم شکسته خود انتظار دارند بردن و ایستادن روی سکوی سوم است. این پروژه آسانی برای تیم اسکولاری نخواهد بود. لوئیس فن خال می خواهد تیمش را در جام جهانی روی سکو ببرد و با این تیم خداحافظی کند و این کار برزیل بدون روحیه را مشکل تر می کند.

آمار برزیل و هلند در دیدارهای رده بندی حکایت از برتری طلایی پوشان می کند. برزیل تاکنون سه بار در بازی رده بندی جام جهانی حاضر بوده که دوبار را با برد پشت سر گذاشت و یک مرتبه هم شکست خورد این در حالی است که هلندی ها تنها در دیدار رده بندی جام جهانی 98 حاضر بودند که نتیجه را به کرواسی واگذار کردند.

اما جالب تر این که در یازده تقابل رو در روی این دو تیم سهم هر کدام سه برد بوده است. این بار کفه ترازو به سود کدام تیم سنگین خواهد شد؟