آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۰
جامعه
۱۷

بسته فرهنگی وارد سبد کالای خانوار بازنشستگان می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان این که رایزنی هایی با وزارت ارشاد در جهت استفاده از فضای سینما، تئاتر و دیگر اماکن فرهنگی در حال انجام است، گفت: با تامین بخشی از هزینه های مربوط به صورت یارانه، این هدف را دنبال می کنیم که کالاهای فرهنگی به عنوان بخشی از «سبد خانوار» در اختیار شرکای اجتماعی از جمله بازنشستگان قرار بگیرد.

منصور اعتصامی افزود: رایزنی هایی با وزارت ارشاد به منظور استفاده از امکانات فرهنگی این وزارتخانه برای شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: این ارتباط در قالب استفاده از فضای سینما، تئاتر و دیگر اماکن فرهنگی است که با تامین بخشی از هزینه آن به صورت یارانه این هدف را دنبال می کنیم تا کالاهای فرهنگی به عنوان بخشی از سبد خانوار در اختیار شرکای اجتماعی از جمله بازنشستگان قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: مذاکرات لازم در این ارتباط انجام شده و تفاهم نامه مربوط در شرف تنظیم و امضاست. همچنین مبالغی برای این کار در نظر گرفتیم تا بتوانیم یک یا دو قلم کالای فرهنگی را وارد سبد خانوار کنیم.

اعتصامی خاطرنشان کرد: از آنجا که این طرح تازگی دارد، با مقاومت هایی از داخل و بیرون سازمان روبه رو بودیم، اما هدف ما رویکرد نوین به مباحث بیمه ای است. از جمله اقلام فرهنگی که پیش بینی کرده ایم وارد سبد فرهنگی خانوار کنیم، کارت های ویژه تخفیف دار استفاده از سینماست. در صورت تصویب 80 درصد هزینه بلیت سینما از سوی سازمان و 20 درصد از سوی بازنشستگان پرداخت می شود، ضمن آن که تخفیف ویژه ای از طرف وزارت ارشاد نیز در نظر گرفته خواهد شد که رونق سینماهای کشور را هم در پی دارد.

وی با بیان این که حضور شرکای اجتماعی و ارتباط شان با سازمان یکی از ضروریاتی است که در دوره مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی تعریف شده است، افزود: یکی از اهداف احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی در این دوره نیز ایجاد تعامل صحیح با شرکای اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: این شرکای اجتماعی پرداخت کنندگان اصلی به سازمان هستند و باید نظرات و دیدگاه هایشان را منتقل کنند تا سازمان منطبق بر نظرات آنها در روش ها و کارکردهای خودش تغییر ایجاد کند.