آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۰
صفحه آخر
۲۰

از دور از نزدیک

پلیس اسکیت سوار

جوئل زویکی از افسران اداره پلیس ویسکانسین آمریکا نزدیک ده سال است در این حرفه فعالیت می کند. او که تبحر و علاقه فراوانی در اسکیت سواری دارد، از دو سال پیش، پلیس اسکیت سوار را در مرکز فعالیتش مطرح کرد، اما با استقبال زیادی روبه رو نشد.

حدود یک سال پیش بود که رئیس این مرکز به فکر ایجاد خلاقیت در مجموعه اش افتاد و از جوئل خواست ایده اش را عملی کند. حال او چند ماهی است با اسکیت در خیابان ها به گشت زنی می پردازد.

این اسکیت همیشه در ماشین جوئل است و در جاهایی که ماشین نمی تواند برود، جوئل از این وسیله استفاده می کند. او حتی روی این اسکیت چراغ هایی از جنس LED و به رنگ چراغ ماشین های پلیس تعبیه کرده تا با بقیه مردم متمایز باشد. / Oddity central

مردی که در گذشته زندگی می کند

بن سامسون سی و پنج ساله و اهل انگلیس، علاقه چندانی به تکنولوژی و پیشرفت های این روزها ندارد. در مقابل، او علاقه عجیبی به نوع زندگی و ظاهر مردم در دهه 40 میلادی را دارد.

این علاقه زمانی که در بن ایجاد شد که وی زمانی که دوازده ساله بود، یک رادیو متعلق به آن سال ها را از عمویش هدیه گرفت. این علاقه باعث شد او چند سال پیش خانه ای در اطراف منچستر خریده و طی این مدت، تمام نما و ظواهر این خانه را شبیه همان سال ها کند. حتی نحوه لباس پوشیدن بن نیز دقیقا شبیه مردان آن دوره است.

او می گوید این کارها را انجام می دهد تا نشان دهد در سال های سخت جنگ جهانی دوم، زندگی عادی مردم ادامه داشت. / Oddity central