آرشیو دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۲
شهرستان ها
۷

رئیس شورای شهر خواستار شد: کاهش تعرفه برق خانگی در کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با ارسال نامه ای از معاون فرماندار این شهرستان خواستار تغییر منطقه گرمسیری کاشان برای کاهش تعرفه های مصارف برق خانگی شهروندان شد.

کاشان- خبرنگار کیهان:

سید مهدی ناظم رضوی گفت: با تعیین تعرفه های مصارف خانگی توسط وزارت نیرو در سال جاری این شهرستان از مزیت های مناطق گرمسیری برخوردار نیست.

وی افزود: کاشان در منطقه چهار مناطق چهارگانه گرمسیری کشور قرار گرفته که این تقسیم بندی برخلاف واقعیت و وضعیت آب و هوایی این شهرستان است.

رئیس شورای شهر کاشان تصریح کرد: در سال جاری استان قم در مجاورت این شهرستان با تعیین درجه مناطق گرمسیری از منطقه چهار به سه گرمسیری کشور تا پله اول مصرف هزار کیلووات برق تغییر کرده است.

ناظم رضوی با اشاره به مشابه بودن وضعیت آب وهوایی کاشان با استان قم، تاکید کرد: تخفیف تعرفه های مصارف خانگی این استان از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته ولی کاشان با شرایط آب وهوایی یکسان از دو ماه تخفیف برخوردار است.

به گفته وی برخی از شهرهای گرم کشور مانند کازرون، جهرم، خشت و کمارج در سال گذشته در منطقه چهار گرمسیری قرار داشته اند که بنا بر تصمیم وزارت نیرو امسال در منطقه دو قرار گرفته اند.

وی گفت: فرماندار و مسئولان کاشان باید با پیگیری های لازم وضعیت آب وهوایی این شهرستان را به وزارت نیرو منعکس کرده و نسبت به تغییر منطقه گرمسیری آن اقدام کنند.