آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۶۶
اقتصاد
۵

خبر

وزیر ارتباطات: امیدوارم شاهد نسل سوم تلفن همراه باشیم

تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح فاز دوم رومینگ ملی از دیروز اظهار امیدواری کرد این اقدام مقدمه ای باشد تا در نیمه دوم امسال نسل سوم تلفن همراه هوشمند را در سراسر کشور داشته باشیم. محمود واعظی گفت: در مراسم افتتاح مرحله اول آزمایشی رومینگ ملی رایتل با دو اپراتور دیگر قول دادم تا نیمه ماه مبارک رمضان رومینگ ملی بین همه اپراتورها صورت پذیرد و سراسری شود.

تمام کشور رومینگ ملی شد

معاون وزیر ارتباطات در بهره برداری از فاز نهایی رومینگ ملی گفت: تا پایان هفته مشکلات رومینگی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل که هر کدام به ترتیب درخواست پوشش دهی 130 و 9 هزار نقطه را از دیگری داشته اند، حل می شود. علی اصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه رومینگ بین این دو اپراتور تا پایان هفته تکمیل می شود، اظهار کرد: با این طرح مشترکانی از این دو اپراتور که در برخی مناطق آنتن دهی نداشته باشند، می توانند از شبکه یکدیگر استفاده کنند. وی ادامه داد: بر مبنای این طرح 1169 شهر و 70هزار کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش رومینگ اپراتورها قرار می گیرد که این موضوع از دیروز بین دو اپراتور اجرایی شده و تا به امروز بین هزار تا دوهزار مشترک از خدمات اپراتور مقابل استفاده کرده اند.

قیمت مواد اولیه پتروشیمی در بورس کاهش می یابد

تسنیم: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به افزایش قابل توجه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، اگر حجم تقاضای یک محصول پایین تر از میزان عرضه باشد، عرضه کنندگان قیمت را کاهش می دهند. مجتبی خسروتاج با بیان این مطلب افزود: این روزها با توجه به واقعی شدن قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا، برخی واحدهای تولیدی به افزایش قیمت مواد اولیه شان گلایه دارند، اما این تولیدکنندگان نباید نگران باشند زیرا با آزادسازی قیمت ها تب خرید نیز کاهش می یابد و به تبع آن قیمت ها در روند نزولی قرار می گیرد.