آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خواستگار با عناوین دکتر و مهندس کلاهبرداری می کرد

خواستگار شیاد که خود را به دختران جوان دکتر، مهندس و استاد دانشگاه معرفی و از آنان کلاهبرداری می کرد توسط ماموران آگاهی زنجان دستگیر شد.

زنجان- خبرنگار کیهان:

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه گزارشات مشابه دیگری نیز مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان پزشک قلابی به پلیس آگاهی رسید خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با چهره نگاری متهم دریافتند که وی یک مجرم سابقه دار بوده و مدرک تحصیلی وی زیر دیپلم است.

سرهنگ جعفر رحمتی افزود: این متهم که با نام جعلی خود را «کیارش» معرفی کرده بود معمولاطعمه های خود را از پارک ها و مراکز تفریحی انتخاب و پس از معرفی خود به عنوان دکتر، مهندس، استاد دانشگاه و... به عنوان خواستگار اعتماد طعمه های خود را جلب کرده و با وعده های دروغین سفر به خارج از کشور، اعطای وام، خرید زمین و... از آنان کلاهبرداری می کرد.

وی با بیان اینکه متهم پس از شناسایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد اضافه کرد: با دستگیری این متهم ابعاد دیگر این پرونده مشخص و معلوم شد که وی علاوه بر کلاهبرداری در استان زنجان در سایر استان ها نیز بدین شیوه کلاهبرداری کرده است.

رحمتی خاطر نشان کرد: متهم در استان قزوین نیز با دختر جوانی آشنا و پس از معرفی خود به عنوان خواستگار و دکتر قلب و عروق به بهانه خرید زمین از دختر جوان مبالغی را کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود بدین شیوه اعتراف کرد.