آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۰
بین الملل
۲۱

انگلیس خواهان افزایش تحریم روسیه شد

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به دنبال ترغیب اتحادیه اروپا به تسریع و تشدید تحریم های موجود علیه روسیه و منع صدور تجهیزات نظامی به این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از یکی از مقام های دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: دولت لندن به دنبال تحریم های بیشتر علیه تمام بخش دفاعی روسیه و اشخاص و کارخانجات است که از جدایی طلبان حامی روس در شرق اوکراین حمایت می کنند یا به دولت روسیه در این امر کمک می رسانند.

انگلیس، آلمان و فرانسه روز یکشنبه توافق کردند آماده اند هر زمان که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار کردند، این تحریم ها را اجرایی کنند. پیش از سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین، رهبران اتحادیه اروپا موافقت کرده بودند تا برخی از کمپانی های روس را تحریم کرده و وام های جدید به روسیه از جانب وام دهندگان چند ملیتی را بلوکه کنند اما این اقدامات حتی در هفته گذشته کمتر از تحریم های امریکا علیه روسیه بودند.

این در حالی است که رایزنی های سیاسی مسکو درباره سرنگونی هواپیمای MH 17 ادامه دارد. در همین ارتباط ولادیمیر پوتین و فرانسوا اولاند، سران روسیه و فرانسه در گفت و گویی تلفنی برتحقیقات بین المللی در مورد سانحه هواپیمای مالزی تاکید کردند. در این مکالمه رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت توقف فوری اقدامات نظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین به عنوان شرط مهم فعالیت کارشناسان بین المللی در محل سانحه هواپیمای مالزی تاکید کرد.

جعبه سیاه هواپیمای مالزی در دونتسک

یکی از رهبران جدایی طلبان حامی روسیه در اوکراین اعلام کرد جعبه های سیاه هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اختیار جدایی طلبان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر بورودای، نخست وزیر منطقه خودمختار دونتسک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: برخی از قطعات از جمله جعبه های سیاه هواپیمای سقوط کرده کشف و ضبط شده و به دونتسک انتقال یافته اند. با این حال، این مقام دونتسک اظهار کرد: در منطقه ما فرد کارشناسی وجود ندارد که بتواند این جعبه های سیاه را مورد بررسی قرار دهد. وی تاکید کرد: آن ها حاضرند آنچه را یافته اند در اختیار نمایندگان سازمان بین المللی هوانوردی قرار دهند.