آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۸
اقتصاد
۴

نصب برچسب قیمت روی کالاها اجباری می شود

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تاکید کرد: فرهنگ سازی لازم به منظور اجبار واحد های صنفی برای نصب اتیکت قیمت روی کالاها از مهم ترین برنامه های ما برای امسال است.

سید حسین فرجی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اجبار واحد های صنفی برای نصب اتیکت قیمت روی کالاها با هماهنگی واحد بازرسی سازمان حمایت انجام می شود.

وی با بیان این که در یک ماه اخیر با اقداماتی که از طرف دولت و واحد های بازرسی و نظارت اصناف صورت گرفت، شاهد کمترین تخلفات در بازار بودیم، افزود: ثبات قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و بازرسی های دقیق از مهم ترین دلایل کاهش تخلفات واحدهای صنفی بود.

فرجی نصب نکردن اتیکت قیمت را از مهم ترین موارد تخلف واحدهای صنفی عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم و ضروری که باید در واحد های صنفی و خرده فروشی اجرا شود، الزام خرده فروشان به نصب اتیکت قیمت روی کالاهاست، چون در این صورت حق انتخاب به مصرف کننده داده می شود و حقوق او محفوظ می ماند.

وی خاطرنشان کرد: بحث نصب قیمت روی کالاها در قانون نظام صنفی به عنوان یکی از وظایف واحد های صنفی تعریف شده و در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز بر این مساله تاکید شده که در صورت رعایت نکردن این موضوع، جرایمی برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.