آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۸
اقتصاد
۴

اعلام اولویت های سرمایه گذاری صنعتی و معدنی

وزارت صنعت، معدن و تجارت 215 اولویت سرمایه گذاری صنعتی و معدنی امسال را در کشور طی فهرستی پانزده گانه تعیین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اولویت های مزبور به تفکیک گروه های صنعتی و معدنی اعلام شده و در دسترس قرار گرفته است.

بر این اساس اولویت های سرمایه گذاری در سال جاری به طور کلی شامل 215 مورد است که در بخش های اکتشاف چهار مورد، استخراج دو مورد، فلزات و مصنوعات فلزی 21 مورد، کانی غیرفلزی 37 مورد، پتروشیمی 19 مورد، شیمیایی شش مورد، پلیمری 20 مورد، سلولزی 15 مورد، غذایی پنج مورد، دارویی هفت مورد، نساجی و پوشاک 11 مورد، برق و الکترونیک پنج مورد، ماشین سازی و تجهیزات 13 مورد، تجهیزات پزشکی 34 مورد و خودرو و نیرو محرکه 15 مورد اعلام شد.

علاوه بر رشته فعالیت های اعلامی، توسعه واحدهای موجود که تولید آنها به میزان بیش از 85 درصد ظرفیت اسمی بوده و نیز بیش از 30 درصد محصولات خود را صادر کرده اند، به عنوان اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود.

منظور از اولویت گذاری به رشته فعالیت های مندرج در فهرست اعلامی، پشتیبانی و حمایت های بخشی حوزه اختیار این وزارت و پیشنهاد درخواست پشتیبانی از سوی دیگر دستگاه هاست.

دیگر خدمات و پشتیبانی های مورد نیاز سرمایه گذاران از طریق حوزه های مرتبط قابل پیگیری خواهد بود.

برای اطلاع از گروه ها، حوزه ها و جزئیات بیشتر اولویت های سرمایه گذاری پورتال این وزارتخانه به نشانی: www.mimt.gov.ir مراجعه کنید.