آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۱
بین الملل
۲۱

شورای امنیت جنایات داعش را محکوم کرد

شورای امنیت با صدور بیانیه ای، جنایات تروریست های تکفیری علیه اقلیت های عراقی را محکوم کرد و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرد. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، شورای امنیت با صدور بیانیه ای اقدامات تروریست های داعش علیه اقلیت های عراقی بویژه مسیحیان موصل را محکوم کرد و از دولت عراق و سازمان ملل خواست که تلاش های خود را برای مقابله با تهدیدات تروریستی شدت بخشند. در این بیانیه آمده است: اقدامات برنامه ریزی شده گروهک داعش و گروه های وابسته به آن علیه افراد وابسته به اقلیت ها و افرادی که مخالف ایدئولوژی افراطی آن ها هستند، محکوم است. شورای امنیت اعلام کرد: حملات گسترده علیه ساکنان غیرنظامی، به سبب وابستگی آن ها به طایفه یا دین و مذهب خاص، جنایت ضد بشری است که مرتکبان آن مجازات خواهند شد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز پس از دیدار با رئیس کلیسای ماریوسف در بغداد گفت: دولت عراق در کنار مسیحیانی که توسط داعش از شهر موصل بیرون رانده شده اند، می ایستد. دولت تمایل دارد تا دست کمک را به تمامی آوارگان و مهاجران دراز کند. داعش، مسیحیان را وادار به پرداخت جزیه و ترک شهرها کرده است.

حمله غافلگیرانه به داعش

صالح عیساوی، معاون رئیس استانداری الانبار در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الحیاه اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق آماده می شوند تا دست به حمله ای غافلگیرانه به پایگاه های داعش در استان الانبار بزنند. این مقام عراقی تصریح کرد ارتش و نیروهای شورای بیداری تصمیم گرفتند تا به شهرهایی که داعش اشغال کرده است، حمله کنند تا آن ها را پس بگیرند، همچنین به پایگاه های این گروه در مرزهای عراق با سوریه حمله کرده تا امکان کمک رسانی ها به این گروه را از بین ببرند.

همزمان نیروهای عراقی توانستند ضربات سنگینی به اعضای داعش در تعدادی از شهرهای عراق وارد کنند که بر اثر آن 130 تروریست به هلاکت رسیده و 15 نفر دیگر بازداشت شدند.

منابع عراقی اعلام کردند: نیروی هوایی عراق با هماهنگی اطلاعات نظامی، ضربات مهلکی به داعش در مناطق ینکچه، امرلی و سلیمان بیک در شرق تکریت وارد کرد.