آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
صفحه آخر
۱۲

لغو پروازهای خارجی به منطقه جنگی تل آویو

در پی اصابت موشک های مقاومت فلسطین به فرودگاه بین المللی بن گوریون در شهر تل آویو شرکت های هواپیمایی مهم جهان پروازهای خود به فلسطین اشغالی را لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، آژانس فدرال آمریکا اعلام کرد تمامی پروازهای خطوط هوایی این کشور به مقصد تل آویو تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

این تصمیم در پی ناامن شدن آسمان تل آویو به دلیل موشکباران مقاومت اسلامی فلسطین انجام شده است.آژانس امنیت پرواز اروپا نیز با صدور بخشنامه ای ضمن هشدار جدی درباره عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل آویو همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان، ایرفرانس فرانسه و شرکت های هواپیمایی هلند، اتریش، سوئیس، کانادا، بلژیک، مصر، اردن و قبرس نیز پروازهای خود به تل آویو را لغو کردند.در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به لغو گسترده پروازهای بین المللی به مقصد تل آویو نوشت که این مسئله می تواند آثار روانی و اقتصادی بلندمدتی برای اسرائیل داشته باشد.شبکه اسرائیلی «والا» نیز در گزارشی اعلام کرد هزاران مسافر اسرائیلی به علت لغو پروازهای خارجی به فرودگاه بن گوریون در حالی که بسیار خشمگین شده بودند فریاد می زدند «حماس بر ما پیروز شد».

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا از وی خواست برای تجدیدنظر در تصمیم لغو پروازها به تل آویو تلاش کند.لغو پروازها به تل آویو سران صهیونیست را به شدت عصبی کرده است.