آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آملی لاریجانی: جنایات رژیم صهیونیستی «بربریت مدرن» است

رئیس قوه قضائیه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت کشورهای غربی از این رژیم را «بربریت مدرن» خواند و گفت: رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، بر سر کودکان، مردان و زنان بی پناه بمب می ریزد و حتی مجروحان بستری شده در بیمارستان را مورد حمله قرار می دهد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه عصر دیروز مسئولان عالی قضایی خاطرنشان کرد: اخبار تاثرآور و جانگدازی که این روزها از غزه مخابره می شود، صرفا بخشی از آنچه را که ضد فلسطینیان در حال وقوع است بازگو می کند و نمی تواند همه ابعاد این جنایت را گزارش کند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر باورپذیر نبودن ادعاهای رژیم صهیونیستی افزود: حمله به مجروحان براساس هیچ یک از موازین بین المللی قابل قبول نیست، اما رئیس جمهوری آمریکا این اقدامات را دفاع رژیم غاصب اسرائیل از خود می داند؛ در کدام قاموسی به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه و غیرنظامیان که تاکنون بیش از 600 کشته و 1500 زخمی بر جا گذاشته است، دفاع از خود تلقی می شود؟

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از ملت ایران برای حضور هرچه باشکوه تر در راهپیمایی روز قدس امسال دعوت کرد و افزود: در این روزها که غزه تحت حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و فریاد یاللمسلمین آنان بلند است، اهمیت برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس دوچندان شده است.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1 + 5 پرداخت و با تشکر از «استقامت و استقلالی» که مذاکره کنندگان در برابر زیاده خواهی های طرف مقابل نشان دادند تاکید کرد: در مذاکرات هسته ای باید خطوط قرمز که همان مصالح کشور است، رعایت شود. رعایت مصالح به این معناست که جوانان کشور بتوانند بدون هیچ محدودیتی دانش هسته ای صلح آمیز را به پیش ببرند وارتقا دهند ونیز هیچ مانعی نباید در برابر استفاده از توانمندی های صلح آمیز هسته ای کشور به وجود آید. وی راهکار مقابله با تحریم ها را عمل به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در برابر تحریم ها باید بر توانمندی های داخلی خود اتکا کنیم و در کنار آن صبر و پایداری هم لازم است، البته مردم ما نشان داده اند اهل پایداری و صبر هستند و مسئولان نیز باید با مدیریت صحیح به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند.