آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سرقت اینترنتی یک میلیاردریالی از حساب شهروند جهرمی

سارقی در جهرم فارس از طریق اینترنت بانک، حدود یک میلیارد و 400 میلیون ریال از حساب یک شهروند جهرمی برداشت کرد و با آن سکه طلاخرید.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم، در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی شکایت شهروندی مبنی بر این که به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی حدود یک میلیارد و 400 میلیون ریال برداشت شده است، این موضوع در دستور کار ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات قرار گرفت.

سرهنگ یوسف ملک زاده افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که متهم با کارت ملی جعلی به یک کافی نت مراجعه و با استفاده از اطلاعات حساب شاکی اقدام به برداشت غیر مجاز از طریق اینترنت بانک کرده است.

وی بیان کرد: سارق یاد شده سپس با تغییر چهره به یک طلافروشی مراجعه و یک میلیارد و 400 میلیون ریال سکه طلاخریداری کرد. ملک زاده ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و تخصصی، در نهایت موفق به شناسایی متهم شدند. فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: متهم پس از دستگیری و در مواجهه با مستندات و مدارک پلیس، به بزه خود اعتراف کرد و گفت با سوء استفاده از اعتماد و به دست آوردن شماره حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شاکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مالباخته کرده است. وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد. فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به شهروندان هشدار داد: از اعتماد کردن به افراد خودداری و تا حد امکان در صورت تحویل کارت بانکی خود به دیگران، در اولین فرصت اقدام به تغییر رمزهای کارت خود کنند.