آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
اخبار کشور
۱۰

افخم مطرح کرد:حمایت ایران از طرح آتش بسی که مردم فلسطین آن را بپذیرند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی از هر طرح آتش بسی که ملت فلسطین بپذیرد و بر آن اساس منافع آنها تامین شود، حمایت می کند.

مرضیه افخم دیروز (چهارشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران بر مسئولیت کامل حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اعمال جنایت کارانه تاکید کرد و افزود: عمق جنایات رژیم صهیونیستی در غزه آنقدر است که صرف محکومیت از سوی سازمان های بین المللی و منطقه ای کافی نیست و نیازمند یک اقدام جمعی است که رژیم صهیونیستی را به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق بشردوستانه و قواعد بین المللی در مجامع بین المللی از جمله دادگاه کیفری بین المللی تحت فشار قرار دهند. سخنگوی وزارت خارجه درخصوص طرح آتش بس در فلسطین که از سوی مصر مطرح شده، نیز گفت: مواضع ما مواضع و دیدگاه های رهبران فلسطین و مقاومت فلسطینی است و هر طرحی که متناسب با منافع مردم فلسطین مورد پذیرش آنها قرار گیرد ما از آن حمایت می کنیم.

افخم در مورد مذاکرات هسته ای نیز گفت: ظرفیت غنی سازی، آب سنگین اراک، تحریم ها و بازه زمانی از جمله موضوعاتی است که هنوز درباره آن توافقی حاصل نشده و راهکارهایی مطرح شده که مذاکراتی است و طرفین دیدگاه های خود را در این زمینه مطرح کردند.

مرضیه افخم همچنین در پاسخ به سوالی اعلام کرد که نماینده جدیدی برای تصدی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک معرفی نشده و در حال حاضر حسین دهقانی سرپرستی این نمایندگی را عهده دار است و کارها را انجام می دهد تا ببینیم به چه تصمیمی خواهیم رسید