آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

سوریان: می توانم در هر دو مسابقات جهانی و آسیایی کشتی بگیرم

دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک در کشتی فرنگی می گوید توانایی این را دارد که هم در مسابقه های جهانی و هم در بازی های آسیایی به روی تشک برود.

حمید سوریان در خصوص تصمیم کادر فنی مبنی بر حضور نیافتن کشتی گیر وزن 59 کیلوگرم در بازی های آسیایی گفت: در جریان این تصمیم نیستم. من مجری تصمیم های کادر فنی هستم و هر تصمیمی که آنها بگیرند به آن احترام می گذارم. وظیفه من کاملاتعریف شده است و تنها به فکر انجام تمرین های منظم و منسجم هستم. هرچه آنها صلاح بدانند من انجام می دهم. البته فکر می کنم مسابقه های جهانی بسیار مهم است و از سطح بالاتری برخوردار است. در مجموع ما دو رقابت بسیار سخت را در پیش رو داریم. اگر صلاح باشد من فقط در مسابقه های جهانی به میدان بروم به آن گردن می گذارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توان این را دارید که هم در مسابقه های جهانی و هم در بازی های آسیایی به میدان بروید گفت: ان شاء الله شرایط به گونه ای پیش برود که من بتوانم در هر دو رویداد به میدان بروم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم. من توان حضور در هر دوی این مسابقه ها را دارم و از آنجا که نباید وزن زیادی کم کنم می توانم در هر دو حضور داشته باشم. ان شاءالله شرایط تیم ملی در مجموع روز به روز بهتر شود و مردم نیز ما را از دعای خیر خود محروم نکنند تا بتوانیم با دست پر به میهن بازگردیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا در ادامه نیز قصد دارید در وزن 66 کیلوگرم کشتی بگیرید یا خیر گفت: مطمئنا در همان وزن 59 کیلوگرم به کشتی خود ادامه می دهم. کشتی در وزن 59 کیلوگرم برای من راحت است و می توانم عملکرد خوبی داشته باشم چرا که وزن اضافی زیادی ندارم. با توجه به اینکه عمر قهرمانی زیادی طولانی نیست تصمیم ندارم در وزن جدید کشتی بگیرم.