آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد: نام نویسی سفر 3 و 4 روزه به عتبات عالیات پس از ماه رمضان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نام نویسی بسته های سفر سه و چهار روزه زیارتی به عتبات عالیات عراق بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

سعید اوحدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزینه سفرهای سه روزه به عتبات عالیات 8 میلیون و 300 هزار ریال و چهار روزه 9 میلیون و 300 هزار ریال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، سفر کوتاه مدت به عتبات عالیات میسر و سفرهای زیارتی به کربلاو نجف تسهیل می شود. اوحدی تاکید کرد: رویکرد امروز سازمان حج و زیارت تلاش برای افزایش بیشتر تسهیلات برای زائران است و بر این اساس ارائه خدمات به زائران ایرانی در عمره و تمتع با زائران دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و از کیفیت بالایی برخوردار است. رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 500 میلیون دلار ارز زائر مربوط به هزینه های اعزام از بانک توسعه اسلامی آزاد شد.

اوحدی در آیین معارفه امیر روحی ملکی مدیرکل جدید حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: این مبلغ تا یک و نیم سال هزینه های یاد شده را تامین می کند و در همین هفته به حساب حج و زیارت ایران واریز می شود.

وی افزود: امسال نیز با وجود تنگناهای ارزی 807 هزار زائر عمره به سرزمین وحی مشرف شدند که نسبت به سال قبل آن 65 درصد افزایش یافته است.