آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۲
اقتصادی
۵

هشدار بیمه مرکزی نسبت به ترفندهای سودجویان

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای نسبت به هوشیاری مردم در برابر ترفندهای فریبنده کلاهبرداران و سودجویان هشدار داد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، در این اطلاعیه آمده است: در روزهای گذشته برخی از سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام بیمه مرکزی با شماره های تلفن شهروندان ارتباط برقرار کرده و مدعی می شوند که از سوی بیمه مرکزی برنده کارت تخفیف خرید بیمه نامه شده اند یا می توانند از تسهیلات متنوع و چشمگیری استفاده کنند.

براساس این گزارش، تمام امور مربوط به بیمه گذاران و بیمه گران از طریق مبادی رسمی اطلاع رسانی می شود و ادعاهایی نظیر استخدام و برگزاری دوره آموزشی نیز از دیگر ترفندهایی است که از سوی متخلفان استفاده می شود.

بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد حاکمیتی، هدایتی و نظارتی با قاطعیت اعلام می کند که هیچ یک از کارشناسان و کارکنان این مجموعه تحت هیچ شرایطی با شهروندان ارتباط تلفنی نداشته و نخواهد داشت.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نه تنها هیچ محصولی برای فروش ندارد بلکه به هیچ عنوان محصولاتی نظیر کیت کاهنده مصرف سوخت، کیت کاهنده مصرف برق و کارت تخفیف بیمه نامه امدادخودرو مورد تایید این نهاد نیست و به همین خاطر حق پیگیری حقوقی و قضایی را از اشخاص متخلف و شرکت های سودجو محفوظ می داند.