آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۳
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

افزایش 5 درصدی تولید محصولات پتروشیمی

تولید محصولات پتروشیمی به دلیل وارد مدار شدن چهار بخش فازهای 15 و 16 و 12 در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش یافت. به گزارش شانا، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اظهار داشت: بتازگی واحدهای جدید مانند پتروشیمی ایلام و پلیمر کرمانشاه وارد مدار تولید شده اند. علی محمد بساق زاده پیش بینی کرد در صورت پایداری در تامین خوراک، امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به حدود 48 میلیون تن خواهد رسید.

رشد 80 درصدی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیش از 8/6 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در 4 ماه امسال وصول شده است. علی عسکری در گفت وگو با فارس در خصوص مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار اظهارداشت: مالیات وصول شده تا تیرماه 80 درصد رشد نشان می دهد.

شدت مصرف انرژی ایران 5/1 برابر جهان

معاون آموزش و بهینه سازی مصرف انرژی سازمان بهره وری انرژی ایران گفت: در سال 2011، در سطح جهان به طور متوسط برای تولید یک میلیون دلار ارزش افزوده حدود 115 تن معادل نفت خام انرژی مصرف شده، در حالی که این رقم در ایران بیش از 5/1 برابر متوسط جهانی است.امیر دودابی نژاد در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: ایران از لحاظ مصرف انرژی به منظور تولید کالاها و خدمات وضعیت مطلوبی نداشته و جزو کشورهای با شدت انرژی بسیار بالا محسوب میشود و شدت مصرف نهایی انرژی در کشور نه تنها در مقایسه با کشورهای نفتخیز بسیار بالاتر است، بلکه از برخی مناطق نظیر خاورمیانه نیز بیشتر است.