آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۴
سیاست
۲

دیپلماسی

واکنش واشنگتن به بازداشت شهروندان آمریکایی

ایسنا: ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بازداشت سه شهروند ایرانی- آمریکایی در ایران، گفت: ما در مورد گزارش بازداشت اخیر این سه شهروند آمریکایی در ایران نگران هستیم که جیسون رضاییان گزارشگر واشنگتن پست یکی از آنهاست بنابراین من تنها تایید می کنم که سه شهروند آمریکایی در این ماجرا درگیر شده اند. ما به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی قادر نیستیم، بیشتر از این در این باره اظهارنظر کنیم. هارف افزود: در هر پرونده مربوط به بازداشت یک شهروند آمریکایی در ایران ما با حافظ منافع آمریکا در ایران یعنی سوییس همکاری خواهیم کرد و از آنها برای ارایه خدمات کنسولی مناسب درخواست می کنیم.

احتمال سفر «خالد مشعل» به تهران

ایسنا: پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک منبع آگاه ایرانی اعلام کرد: ممکن است خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به زودی به تهران سفر کند، سفری که در سال جاری چندین بار به تعویق افتاده است. انتظار دارم مشعل جهت دریافت تبریک پیروزی غزه یا تجدید حمایت ایران به زودی به تهران سفر کند.

تاکید بر حمایت تهران از «مقاومت»

ایسنا: حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی-آفریقای وزیرخارجه که در راس هیاتی به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات لبنانی درباره تحولات منطقه از جمله جنگ غزه به بیروت رفت، با تاکید بر حمایت قاطع ایران از مقاومت مردم مظلوم فلسطین گفت: براساس اطلاعات موجود، مقاومت تاکنون تنها بخش اندکی از ذخایر موشکی و مهمات خود را مورد استفاده قرار داده و در صورتی که رژیم صهیونیستی دست از حملات وحشیانه خود به غزه و محاصره آن برندارد، شکست سختی در انتظار آن رژیم خواهد بود.

جریمه یک شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم ایران

ایسنا: شرکت اپسیلون الکترونیکس مستقر در کالیفرنیا روز جمعه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران به پرداخت چهار میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این شرکت در فاصله آگوست 2008 و می 2012 محصولاتی به شرکتی صادر کرده که محصولات مذکور، به ایران فرستاده می شده است.