آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۳
صفحه آخر
۱۲

آزادی مناطقی از دیاله و الانبار در عملیات ارتش و عشایر عراق

نیروهای مردمی و ارتش عراق طی عملیات گسترده ای علیه تروریست های داعش در استان های الانبار و دیاله، مناطق جدیدی را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری «شفقنا»، نیروهای داوطلب و ارتش عراق دیروز به همراه عشایر مسلح عملیات گسترده ای را در شمال شهر «بعقوبه» مرکز استان دیاله انجام دادند. در این عملیات، شش روستا از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد. شش عضو داعش نیز در این عملیات کشته شدند و سه خودروی آنها منهدم شد.

استان الانبار در غرب عراق نیز دیروز شاهد عملیات هوایی و زمینی ارتش و نیروهای شورای بیداری بود. در این عملیات بیش از 30 عضو داعش در منطقه «السحر» واقع در جنوب این استان به هلاکت رسیدند و 70 تروریست نیز زخمی شدند.

روستای «الشهاب» در منطقه «الکرمه» این استان نیز از کنترل تروریست ها خارج شد. نیروهای دولتی تلاش عناصر داعش برای تسلط بر پالایشگاه «بیجی» در شمال عراق را نیز ناکام گذاشتند. در این عملیات که از هلی کوپتر استفاده شد، ده ها تروریست به هلاکت رسیدند. برخی منابع نیز از مجروح شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش در خاک سوریه خبر دادند. اما، تخریب اماکن مذهبی شهر موصل توسط داعش ادامه دارد، تروریست های وابسته به این گروه کلیسای «مریم مقدس» را در شهرک «التامیم» موصل با انفجار بمب منهدم کردند. انهدام یک مسجد و آرامگاه «فضیب البان» در غرب موصل از اقدامات دیگر داعش طی دو روز اخیر بود.

پیش از این زیارتگاه یونس نبی در موصل توسط داعش منهدم شده بود و تروریست ها علاوه بر آن، مسجد «شیث» را نیز تخریب کردند.

سران داعش ضمنا اعلام کردند که انهدام 50 ضریح مذاهب مختلف را در دستور کار خود دارند.

این اقدامات داعش واکنش «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق را هم در پی داشت. بارزانی طی بیانیه ای اعلام کرد، این اقدامات برخلاف همه قواعد و اصول اخلاقی و ارزش های آسمانی و انسانی است.

در همین حال، صدها تن از اعراب و عراقی های مقیم آمریکا با برگزاری تظاهراتی مقابل کاخ سفید، کشتار و کوچاندن مسیحیان استان نینوا توسط داعش را محکوم کردند.

خبر دیگر اینکه «محمود المشهدانی» رئیس سابق پارلمان عراق، داعش را خوارج عصر حاضر دانست و گفت اهل سنت را با این گروه تروریستی میانه ای نیست.