آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۵
بین الملل
۲۱

توقف بررسی آرای انتخابات افغانستان تا بعد از عید فطر

روند بازرسی آرای دور دوم انتخابات افغانستان که تاکنون چندین بار به تعویق افتاده، این بار نیز تا بعد از عید فطر متوقف شد.

یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد، دو نامزد انتخاباتی نسبت به روند بررسی آرا اختلاف هایی دارند که این اختلاف ها چند بار باعث توقف موقتی بازشماری آرا شده است.

وی افزود: به نفع کمیسیون انتخابات افغانستان نیست که ناظران دو ستاد عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی به دلیل اختلاف های جزئی از روند بررسی آرا خارج و باعث توقف این روند شوند. به همین دلیل تا زمانی که آنان(ستاد انتخاباتی احمدزی و عبدالله) برسر معیارها به توافق نهایی برسند ما تا پایان روزهای عید روند بررسی آرا را متوقف می کنیم.

کمیسیون انتخابات افغانستان در تاریخ 16 تیر، نتیجه مقدماتی انتخابات این کشور را که اشرف غنی احمدزی را پیشگام نشان می داد، اعلام کرد اما عبدالله عبدالله رقیب احمدزی، بلافاصله این نتیجه را غیرقابل قبول اعلام کرد و ستاد انتخاباتی او ضمن مخالفت با زمامداری احمدزی، از تشکیل دولت موازی سخن گفت. برای حل بحران به وجود آمده، وزیر امور خارجه امریکا به کابل سفر کرد و نامزدهای انتخابات دور دوم افغانستان توافق کردند تمامی آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و «آرای پاک از آرای ناپاک» جدا شده و پس از آن نیز دولت وحدت ملی شکل بگیرد.

ë مرگ 6 عامل انتحاری حمله به مقر پلیس قندهار

6 تن از مهاجمان انتحاری حمله به مقر فرماندهی پلیس استان قندهار در شهرستان «سپین بولدک» در درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان کشته شدند.

به گزارش ایرنا، احمد ضیا درانی، سخنگوی فرماندهی پلیس استان قندهار در این باره گفت: در این حمله یک پلیس و یک کودک خردسال کشته و 3 تن از نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند.