آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
اقتصاد
۴

بازهم درخواست افزایش قیمت بلیت قطار

با این که از افزایش قیمت بلیت همه قطارها کمتر از سه ماه می گذرد و همچنین هفته گذشته نرخ بلیت قطارهای بخش خصوصی 10 درصد افزایش یافت، شرکت رجاء هم دیروز مجددا درخواست افزایش قیمت را ارائه داد.

علت این درخواست ظاهرا رشد نرخ اجاره لکوموتیو از سوی راه آهن است. راه آهن درقبال دراختیار قراردادن زیرساخت های حمل و نقل ریلی مانند ریل و لکوموتیو و... از بخش خصوصی اجاره دریافت می کند و افزایش این هزینه، باعث افزایش قیمت بلیت شده است. راه آهن هفته پیش 10 درصد بر قیمت بلیت قطارهای بخش خصوصی به علت افزایش هزینه های ایستگاهی افزود و اکنون هم با افزایش اجاره لکوموتیو باعث رشد قیمت بلیت شرکت رجاء به عنوان بزرگ ترین شرکت حمل مسافری ریلی شده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در گفت وگو با مهر با تائید افزایش نرخ اجاره لکوموتیو از سوی شرکت راه آهن، از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای این شرکت به راه آهن خبر داد و گفت: افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری متناسب با مسیر و زمان حرکت قطار تعیین می شود.

سیدحسن موسوی نژاد اظهار کرد: شرکت راه آهن اجاره لکوموتیوها را افزایش داده که این اجاره ها متفاوت است.

وی با بیان این که تاکنون شرکت راه آهن بخشی زیادی از مابه التفاوت اجاره لکوموتیو را به صورت یارانه محاسبه می کرد، گفت: اکنون یارانه اجاره لکوموتیوها حذف شده است، بنابراین شرکت ها باید به صورت آزاد و با نرخ واقعی اجاره را بپردازند.