آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۴
شهرستان ها
۷

دادستان بوشهر: اخلال در نظام اقتصادی از اتهامات عوامل پرونده مضاربه صوری بوشهر است

دادستان بوشهر گفت: اقدام متهمان پرونده های میلیاردی مضاربه صوری بوشهر اخلال در نظام اقتصادی است و اگر این فعالیت مصداق مفسدفی الارض تشخیص داده شود، حکم اعدام و در غیر این صورت حبس از پنج تا 20 سال در انتظارشان است.

علی حسن پور، در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: هم اینک دو متهم پرونده کلان مضاربه های صوری و اختلال در نظام اقتصادی در اختیار دستگاه قضایی هستند و سومین متهم این پرونده که در چغادک بوشهر فعالیت می کرد، متواری است.

وی به فعالیت زنجیره ای متهمان پرونده های یادشده اشاره کرد و گفت: این متهمان پول را از نفرات آخری دریافت و به نفرات ابتدایی می دادند و اگر با آنها برخورد نمی شد، دامنه مالباختگان فراتر می رفت و افراد بیشتری را درگیر می کردند.

حسن پور گفت: تاکنون بر اساس فرم های تکمیل شده متهم اول یکهزار و 159 میلیارد و 768 میلیون و 420 هزار ریال وجه از مردم دریافت کرده است در حالی که کل اموال منقول و غیرمنقول شناسایی و توقیف شده وی هم اینک 300 میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: متهم پرونده دوم نیز تاکنون بر اساس فرم های تکمیل شده 628 میلیارد و 965 میلیون و 300 هزار ریال پول از مردم دریافت کرده است.

وی گفت: متهم پرونده دوم در اعترافاتش هدف از مضاربه صوری را کار خیر و کمک به مردم عنوان کرده و وقتی از وی پرسیده شد چرا سرمایه کنونی شما کفاف پرداخت بدهی و وجوهات مردم را نمی دهد، اظهار کرد: پول هایی که اکنون ندارم صرف کار خیر شده است.