آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

151 میلیارد تومان هزینه قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتر فوتبال

رئیس سازمان لیگ می گوید مجموع هزینه های صورت گرفته برای قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ 151میلیارد تومان است.

مهدی تاج در تازه ترین صحبت های خود به تشریح اتفاقات اخیر فوتبال ایران و لیگ برتر پرداخت که گزیده ای از صحبت هایش در ادامه می آید:

* از آنجا که مالک باشگاه راه آهن در زندان به سر می برد، صلاح دیدیم که امتیاز این باشگاه از طریق مزایده واگذار شود اما کسی نیامد و مالک این باشگاه هنوز قوه قضاییه است. با مزایده ای که در هفته آینده برگزار می شود تکلیف مالک این باشگاه هم مشخص می شود.

* کی روش اوایل به سازمان لیگ خیلی اعتقاد نداشت. در مقطعی اختلافاتی به وجود آمد و علیه سازمان لیگ بیانیه هم صادر کرد اما الان این گونه نیست و اعتمادش جلب شده است. کی روش مصر بود که برای لیگ جدید برنامه یکساله بدهیم و ما هم این کار را انجام دادیم. سال های قبل برنامه لیگ را هر 5 هفته اعلام می کردیم.

* در خصوص کارت معافیت 21 بازیکن و اینکه آنها نمی توانند در لیگ بازی کنند، نظام وظیفه در تاریخ 29 تیر به ما نامه نوشته بود و ما هم یک روز بعد آن نامه را به باشگاه ها اعلام کردیم.

* امکان درآمد بیشتر داوران در این مقطع زمانی وجود ندارد. در حال حاضر داوران وسط مبلغ 650 هزار، کمک داوران 450 هزار، ناظران سازمان لیگ 350 هزار و ناظران داوری هم 250 هزار تومان دریافت می کنند که مجموعا هر بازی مبلغی در حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان هزینه دارد.

* 17 -18 بازیکن لیگ هستند که قرارداد میلیاردی دارند و باید رقم قراردادشان را بررسی کنیم. درباره سقف بودجه طبق استانداردهای AFC رفتار کردیم و باشگاه ها را مجاب کردیم که در بازه مشخصی هزینه های خود را تعیین کنند.

* اگر باشگاهی مبلغی را به عنوان هزینه باشگاه به ما اعلام کرده باشد در صورتی که مبلغی متفاوت از آنچه گفته خرج کرده باشد، قطعا مجرم است. خوشبختانه امسال خارج از چارچوب های قانونی اتفاق خاصی رخ نداده است. امسال مبلغ اعلام شده توسط باشگاه ها حدود 151 میلیارد تومان بوده است که با در نظر گرفتن تخلف اگر این مبلغ تا 190 میلیارد تومان هم برسد، باز هم قابل قبول است.