آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
صفحه آخر
۱۲

آغاز عملیات مشترک ارتش و پیشمرگ ها برای آزادی شهر موصل

ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ حملات هوایی و پیشروی زمینی خود را برای آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست های «داعش» آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، عملیات زمینی و هوایی ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ منطقه خودمختار کردستان عراق برای آزادسازی موصل دیروز آغاز شد. در این عملیات هلی کوپترها و جنگنده های عراقی نیروهای پیشمرگ را از چند محور حمایت می کنند و نیروهای داوطلب و عشایر عراق نیز در این عملیات بزرگ حضور دارند. طی دیروز نبرد در اطراف موصل از جمله روستاهای «الساده»، «بعویزه» و «بعشیقه» جریان داشت. نیروهای پیشمرگ در این نبرد، علاوه بر سلاح های سبک و نیمه سنگین، از توپخانه نیز استفاده می کنند.

«هلکر حکمت» سخنگوی رسمی وزارت پیشمرگ دولت خودمختار کردستان عراق اعلام کرد، در آینده نزدیک خبرهای خوبی را در مورد نتایج این نبرد اعلام می کند.

آخرین شمار تلفات و زخمی های حملات هوایی روز سه شنبه ارتش عراق به مراکز تجمع عناصر داعش در «سنجار» و «کسک» 282 تن اعلام شد.

اما تروریست های داعش بیش از 400 زن وابسته به فرقه «ایزدی» سنجار را ربودند.

یونیسف نیز اعلام کرد، با ادامه یافتن جنایات داعش، در شمال عراق، شمار کودکان خردسالی که بر اثر خشونت، آوارگی و قحطی جان می بازند رو به افزایش است. «قاسم عطا» سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: 47 تن مواد غذایی و آب آشامیدنی و دارو برای ساکنان سنجار با هلی کوپتر ارسال شده است.

سایر رویدادها

* شورای امنیت عراقی ها را برای مقابله با داعش به وحدت فرا خواند.

* به گفته منابع اتریشی، هزاران تروریست اروپایی در سوریه و عراق علیه دولت های این دو کشور می جنگند.