آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور خبر داد: کشف استعدادهای برتر و نخبه 16 میلیون دانش آموز کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: برخی از آیین نامه های بنیاد ملی نخبگان تاکنون اصلاح شده اند و برخی نیز نیازمند اصلاح شدن هستند که در دستور کار قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهراب پور در هجدهمین اجلاس روسای بنیادهای استانی نخبگان که در مشهد برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید در بنیاد ملی نخبگان مورد توجه قرار گیرد توجه به موضوع روابط بین الملل در بنیاد ملی نخبگان است چرا که تعداد بسیاری از نخبگان ایرانی در خارج از کشور حضور دارند.

وی افزود: باید زمینه را برای همکاری نخبگان علمی ایرانی که در خارج از کشور ساکن هستند فراهم آورده و از این ظرفیت ها در جهت تحقق اهداف بنیاد بهره برد که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به سازمان ملل در این خصوص شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

سهراب پور افزود: همکاری و تعامل مناسب با دانشگاه های بزرگ استان و همچنین مدارس و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها می تواند در تحقق اهداف کلان بنیاد ملی نخبگان که کشف استعدادها و ارائه خدمات مناسب به آنهاست موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث استخدام کارکنان بنیادهای استانی نخبگان را در دستور کار قرار داده ایم که برخی از موارد و آیین نامه های آن به تصویب هیئت امنای بنیاد رسیده است اما هنوز این موضوع در هیئت دولت در حال بررسی است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور اضافه کرد: طرح شتاب که سال گذشته در هفت استان کشور اجرایی شد امسال در تمام استان ها به اجرا در خواهد آمد که بر اساس این طرح 16 میلیون دانش آموز کشور در سطح مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته و استعدادهای برتر و نخبگان کشف می شوند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح معلمان سراسر کشور آموزش های لازم را فرا می گیرند و در مرحله دوم معلمان آموزش دیده دانش آموزانی که از استعدادهای برتر برخوردار هستند را شناسایی و کشف می کنند تا نسبت به ارائه خدمات به آنها از سوی بنیاد ملی نخبگان اقدام شود.